To użytkownik jest najwazniejszy dla Twojej strony

Najważniejszą rzeczą, jaką możesz zrobić jako właściciel strony internetowej, jest upewnienie się, że Twoja strona jest łatwo dostępna i czytelna dla Google. Jeśli Google nie będzie mógł wejść na Twoją stronę i znaleźć na niej informacji, których szuka, nie będzie mógł umieścić jej na swoich stronach wyników wyszukiwania, a więc pozycjonowanie Twojej strony może stanąć pod znakiem zapytania. Stosując się do wskazówek zawartych w tym artykule, możesz mieć pewność, że Twoja witryna została zaprojektowana w sposób optymalny dla botów wyszukiwarki Google i zapewniający użytkownikom łatwą obsługę.

Stwórz wspaniałe doświadczenie użytkownika

Kolejnym kluczowym pojęciem w algorytmie Google jest tworzenie wspaniałych doświadczeń użytkownika. Jeśli Twoja witryna ładuje się szybko, jest łatwa w nawigacji i pełna przydatnych i angażujących treści, dajesz użytkownikom to, czego chcą. Witryny, które zapewniają dobre wrażenia użytkownikom, zajmują lepsze pozycje w Google. Dlatego jest to ważny element strategii SEO. Oto kilka sposobów na poprawienie doświadczenia użytkownika:

  • Twórz świetne treści: Jak już wspomnieliśmy, najlepszym sposobem na poprawienie doświadczenia użytkownika jest tworzenie świetnych treści. Pisz artykuły, które rozwiązują problemy Twoich czytelników. Innymi słowy, twórz treści, które są użyteczne i rozwiązują problemy Twoich czytelników.

  • Ułatwiaj nawigację: Nawigacja jest często pomijaną częścią strony internetowej, ale ma ogromny wpływ na doświadczenia użytkowników. Ułatw ludziom znalezienie poszukiwanych treści i poruszanie się po stronie.

  • Jasny cel: Twoja strona powinna mieć jasny cel. Powinna rozwiązywać jeden problem i dobrze go rozwiązywać. Zbyt wiele celów obniży jakość treści.

  • Oferuj wartość: Innym sposobem na stworzenie wspaniałego doświadczenia użytkownika jest oferowanie wartości. Oferuj pomocne i interesujące treści. Dostarczaj rozwiązań problemów, z którymi borykają się Twoi czytelnicy.

Pokaż Google, że Twoja strona jest istotna dla użytkowników

Ostatnim podstawowym pojęciem w algorytmie Google jest relewantność. Aby uzyskać dobrą pozycję w wyszukiwarkach, musisz pokazać Google, że Twoje treści są istotne dla słów kluczowych, których szukają użytkownicy. Można to zrobić na kilka sposobów. Nagłówek i znaczniki tytułu są tym, co ludzie widzą po kliknięciu na Twój link w wynikach wyszukiwania. Jest to pierwsza rzecz, którą czytają, dlatego ważne jest, aby zoptymalizować je pod kątem klikalności i pod kątem Google. Adres URL to adres każdej strony w Twojej witrynie. Są one również ważne do optymalizacji. Możesz użyć kreatora adresów URL, aby uczynić je bardziej szczegółowymi i opisowymi. Siteliner to krótki opis Twojej strony jako całości. Można go użyć w meta opisie, jak również na stronie głównej.